0281827-6_conway-q_q-mr-829_00658

Czasami można dojść do wniosku, że świat niemieckich 29erów to jeden wielki absurd – słabe firmy brylują na pierwszych miejscach testów porównawczych, a te tworzone z sercem i rozumiem typu Canyon jakoś tak w cieniu, a gdzie tam mowa o wiedzeniu prymu. Trochę wbrew logice idzie również polityka Conwaya

Mateusz Nabiałczyk

W ofercie firma ma 4 modele 29er, wszystkie sztywne. Rzecz jasna tańsze dwie sztuki posiadają ramy alu, ale czy to oznacza, że są słabe i nadadzą się jedynie do śmigania po bułki? Oj nie!

0281822-7_conway-q_q-mr-629-se_00672

Najtańszy QM-R629 SL ma ramę ze stopu 7005. Rurki są cieniowane, główka stożkowa, mufa pod BB92, zatem o wiejskim i lekko przestarzałym smrodku nie ma mowy. Do tego Reba i szpej z grup Deore/SLX/XT...tak, mowa o otwierającym gamę modelu, który waży 11,9kg. Wątpliwości biorą jeszcze bardziej, gdy popatrzymy w tabelkę z geo, a tam co?

Rahmengröße 40 44 48 52
Sitzrohr 400 440 480 520
Oberrohr gerade 570 595 615 640
Lenkwinkel 71,5 71,5 71,5 71,5
Sitzwinkel 73,5 73,5 73,5 73,5
Kettenstrebe 440 440 440 440
Steuerrohr 90 105 110 120
Radstand 1058 1083 1104 1129
Tretlagerhöhe
zur Nabenachse
-60 -60 -60 -60

Może nie poprawiony, ale lekko uspokojnony dłuższym o 5mm ogonem Stumpjumper, czyli jak dla mnie póki co najlepiej smigający  sprzęt. No dobra, co z tego, skoro pewnie w tym przypadku najtańszy i tak oznacza za drogi. No nie do końca, bo kwota 1 200 Ojro jest bardzo przyzwoita. Może nie jest to knock out na poziomie Mbika Renegade, ale dość blisko.

0281827-6_conway-q_q-mr-829_00658

Jak wysupłamy extra 600E, to możemy myśleć o Conwayu 829. Waży 300g mniej, bo i tyle udało się urwać poprzez wsadzenie pełnego Xtka, Elixirów i rurek Conteca. Są też piasty Sram X9, przód z osią 15mm. Można mieć pewne zastrzeżenia odnośnie opłacalności takiej dopłaty, ale i tak jest bardzo dobrze.

Przechodząc do karbonowej elity pewnie wielu upatruje szansy odsłonięcia przed nimi dotychczas nieznanej opcji na sezon 2012. Oczywiście jeszcze genialniejszej, niż to co wyżej. A tu co? Niemiecka myśl techniczna i gradacja wzięły chyba górę.

Rahmengröße 43 48 53
Sitzrohr 430 480 530
Oberrohr gerade 590 610 625
Lenkwinkel 70 70 70
Sitzwinkel 73,5 73 73
Kettenstrebe 445 445 445
Steuerrohr 110 110 115
Radstand 1108 1118 1133
Tretlagerhöhe
zur Nabenachse
-65 -65 -65

mlc-829

Górna rura uległa skróceniu i to o więcej, niż rzucone wprost 5mm (dla 17 i 19”). Jakby tego było mało, wydłużył się ogon...yhhh. Rzecz jasna wielkiej tragedii nie ma, ale umówmy się, że bywają trafniej podejmowane decyzje. Osprzęt identyko, jak w Q-MR 829, waga 10,8kg i rachunek na 9 000 PLN.

mlc-1029

Dla niezbitych z tropu jest i topowy Q-MLC 1029. Wygląda rasowo, smaku dodają koła CB Cobalt 2. Poziomu nie zaniża też grupa X0 i SiD. Całość o wadze 10,2kg wyceniono na jakieś 13 500 PLN, co  przy takim szpeju jest bardzo dobrą propozycją...gdyby tylko rama miała ‘tanią’ geometrię...