• Test Giant Stance E+ 2 Power

    Jeździć na e-bike, czy nie jeździć ... Rzucamy pytanie niczym szekspirowski Hamlet, trzymając kierownicę Stance E+ (zamiast czaszki), wpatrując się w metalicznie krwistą czerwień, przykurzonej srebrno-górskim kurzem, ramy Jego. Odpowiadamy zdecydowanym dwugłosem: Tak - JEŹDZIĆ! Bartosz Bidas, Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Turkusowy błysk w oku - Northtec Sowelo 29 okiem młodej damy dosiadany

    Wiecie jak przyciągnąć uwagę młodej damy jednocześnie odciągając ją od telefonu? Metoda jest karkołomna, ale u mnie zadziałała. Na początku wakacji padło hasło "Córcia, będziesz testować rower...." Michał Śmieszek i Gabriela Śmieszek CZYTAJ
  • Test roweru Giant Trance 29er 1

    Z bogatej kolekcji Giant'a pod moje władanie trafił przedstawiciel czołówki ścieżkowców Trance 29er 1. Jak się sprawował oraz czy i jakich dostarczył mi doznań i emocji czytajcie poniżej. Mateusz Szurek CZYTAJ
  • Ultramaratony - Kalendarium 2020

    [2020-01-20] MRDP Wschód "rozegrany" zostanie w końcówce września. Dziś wystartowały zapisy na Tour de Silesia. Team29er CZYTAJ
  • Top 10 Dziesięciolecia Team29er.pl

    Dość niespodziewanie, pewnego listopadowego tegorocznego dnia, minęło 10 lat od ukazania się pierwszego tekstu na naszym portalu. Z tejże okazji przygotowaliśmy zestawienie artykułów, które cieszyły największą popularnością wśród Was Drodzy Czytelnicy. Team29er CZYTAJ
  • Test siodełka Giant Contact SL + akcesoria

    Siodełko rowerowe, jak większość zapewne to doświadczyła, jest chyba najbardziej „newralgicznym" elementem roweru, wyjątkowo zindywidualizowanym w doborze i odczuciach dyskomfortu. Giant nie jest siodełkowym liderem rynku, produkuje je głównie na potrzeby swoich rowerów oraz dodatkowo oferuje, jako wyposażenie. Mnie zainteresowały siodełka z serii Contact SL, a poniżej przeczytacie to, co odczuły moje cztery litery po wielomiesięcznym ich użytkowaniu. Ryszard Biniek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Kreidler 2

W rowerowej kolekcji niemieckiej marki Kreidler na rok 2015 znaleźć można w sumie aż 11 rowerów z kołami o wielkości 27,5 cala (650B).

 

Większość modeli to ulepszone wersje serii znanych z 2014 r., w tym Dice i Stud (ramy hardtail) oraz Straight (rama full suspension). Różnice dotyczą m.in. geometrii ram.

W segmencie MTB liczba Kreidlerów z kołami 27,5" zwiększyła się – w porównaniu do kolekcji tegorocznej – z 10 do 11. Wśród rowerów ze sztywną ramą (hardtail) dominują serie Mustang, Dice BIG, Dice SL oraz Stud. Kategorię full suspension (pełne zawieszenie) reprezentują natomiast dwa modele Straight.

 

Kreidler Straight 2.0 Carbon Sram X0

Kreidler Straight 2.0 Carbon Sram X

 

 Kreidler Dice SL 2.0 Shimano XT

Kreidler dice sl shimano xt

 

W najwyższych modelach Stud i Straight wykorzystaliśmy osprzęt SRAM X0 i X01. We wszystkich pozostałych propozycjach 650B znalazły się komponenty Shimano, w tym m.in. XT oraz Deore. Udało nam się również zmniejszyć minimalnie wagę większości rowerów. Przykładowo, waga modelu Stud Carbon 2.0 spadła z 10 do 9,8 kg” – wyjaśnia Ireneusz Miśkowiec, menedżer ds. sprzedaży i produktów w Kreidler Polska.

Kreidler Stud carbon 2.0 Sram X0

Kreidler Stud 2.0 carbon sram x01

 

W najwyższych modelach, czyli Stud Carbon 2.0 oraz Straight Carbon 2.0, znaleźć można m.in. hydrauliczne hamulce Magura MT6, widelce Magura TSR 8 oraz sztyce Syntace P6. W porównaniu do wersji z roku 2014 zmianie nie uległy napędy – w Stud jest to więc 1x11, a w Straight 3x10. W obu przypadkach użyto opon marki Schwalbe, odpowiednio z serii Thunder Burt i Racing Ralph. Tak jak większość górskich Kreidlerów, modele te dostępne są z ramami o wielkości 43, 48 i 53 cm.

 

Kreidler Mustang MTB 2.0

mustang

 

Kreidler Straight 1.0 Carbon Shimano XT

Kreidler Straight 1.0 Carbon XT

 

Kreidler wprowadził m.in. istotne zmiany w geometrii ram hardtail. Zmniejszono (o 5 mm) długość rurek tylnego widelca – do 435 mm, co pozwolić ma na lepsze zachowanie roweru przy jeździe pod górkę.

Zmodyfikowano również długości górnych rur, by – jak tłumaczy producent – w większym stopniu odpowiadały potrzebom użytkowników. W przypadku ram o małej i średniej wielkości są one teraz nieco krótsze, a w ramach większych górne rury minimalnie wydłużono. W celu utrzymania odpowiednich proporcji skrócono równocześnie długość główki ramy (kąt nachylenia główki zmieniono tymczasem na 69,5°).

Kreidler 1

Kreidler  Polska

 

Tagi Kreidler, rowery 650B, nowe rowery 27.5, full 27.5", Kreidler 27.5" kolekcja