http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/kola/wtb%20i25/RM1676B.jpg

Co jakiś czas nachodzi mnie ta sama refleksja, dlaczego większość obręczy MTB ma wewnętrznie ok 19mm, które przyjęto wręcz za swego rodzaju standard?! Szczęśliwie kolejni producenci przestają udawać, że są kompletnie nieświadomi i taka szerokość jest niby optymalna...ale do opon trekingowych

 

Mateusz Nabiałczyk

RM1676BRzecz jasna łatwiej zrobić wąską obręcz kuszącą wagą, a przy okazji nie stawiającą takich wymagań konstrukcyjnych, jak szerszy odpowiednik o podobnej wytrzymałości i sztywności. Statystyczny Kowalski myśli, że urwane 50g na chudej rawce to dowód jego geniuszu. Tymczasem jest zupełnie przeciwnie. Dlaczego? Może nie tu i teraz.

Świadomy biker ucieszy się niczym kania wyczekująca dżdżu, gdyż komponenty WTB są relatywnie łatwo dostępne w Polsce, przystępne cenowo, a to już dużo. Dotychczas najszerszą propozycją pod koła 29” było i23, teraz czas na i25.

Nowa felga ma, jak sama nazwa mówi, 25mm szerokości wewnętrznej, 29,5mm zewnętrznie i należy do grupy Frequency. Co to oznacza? Dużą sztywność, wyraźnie większą od produktów No Tubes, przynajmniej tych bez dopisku EX w nazwie, bo na tych jeszcze nie jeździłem. Dodatkowo pełną kompatybilność z bezdętką (TCS), która ‘robi się’ z ogromną łatwością przy użyciu dedykowanej taśmy, a założona opona nie myśli o tym, by spaść w zakręcie. Do tego nawiercane pod kątem otwory na nyple ułatwiające uzyskanie wysokiego naciągu szprych bez nadmiernego przeciążania ścianek obręczy. Wszystko przy wadze 550g dla egzemplarzy z podstawowego stopu WT69.

Na wersję z topowego KOM trzeba będzie jeszcze poczekać, ale jeśli się pojawi, waga powinna oscylować w granicach 450g. Choć tak naprawdę z WTB nic nie wiadomo, to jedna z niewielu firm, które bardzo często podają zawyżone wagi, czego najlepszym przykładem jest obręcz i23, która katalogowo ma 530g, a realnie bywa 480-520g.

Jedno jest pewne – cena na poziomie całej rodziny Frequency Team, czyli z tego co się orientuję okolice 220 PLN.