cube 650b

CUBE jest jedną z najpopularniejszych marek w świecie rowerowym. Dlatego też w katalogu tego niemieckiego producenta nie mogło zabraknąć rowerów ze średnim kołem.

Sezon rowerowy tuż tuż, a w katalogach na 2014 rok producenci rowerów prześcigają się w ilości modeli na kołach 27,5. Zanosi się na to, że ta nowa platforma na dobre zadomowiła się w światku rowerowym i powoli wypycha standard kół 26". A rowerów Cube naprawdę obrodziło, w segmencie Hardtail znalazłem ich 7, jeszcze lepiej wygląda ten bilans wśród rowerów Full Suspension, gdzie znajdziemy aż 10 modeli. Oto kilka z nich:

Cube Reaction GTC SL 27.5

cube reaction gtc sl

Rama GTC Twin Mold Monocoque Technology, 27,5 AR (minusem jest średnica sztycy podsiodłowej, wynosząca tylko 27,2mm, na plus  rama w miejscu zamknięcia zacisku sztycy nacięta jest z boku, dzięki czemu pod sztycę wpada mniej brudu), wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów, widelec Fox 32 Float CTD FIT na oś QR15, przerzutka tylna Shimano XT RD-M781-SGS, Shadow 10-speed, przód Shimano XT FD-M781, w systemie Direct Mount, hamulce Shimano Deore XT K-M7851 umieszczone wewnątrz tylnego trójkąta, koła DT Swiss CSW MA, DT Swiss CSW MA 1.7, straightpull QR15, opony Schwalbe Rocket Ron Kevlar Triple Compound 2.25, kierownica sygnowana przez Cube o szerokości 720mm (czyżby nadeszła moda na szerokie kiery). Waga 10,2 kg. Cena 8799 PLN.

Geometria:

 

Rahmengrösse

18"

A

Sitzrohr

450 mm

A'

Sitzrohr Mitte-Mitte

400 mm

B

Oberrohr

570 mm

B'

Oberrohr horizontal

593 mm

C

Sitzwinkel

73,5°

D

Steuerrohrwinkel

70°

E

Kettenstreben

424 mm

F

Steuerrohr

100 mm

G

Radstand

1082 mm

H

Tretlagerhöhe zur Nabenachse

-51,5 mm

R

Reach

418 mm

S

Stack

590 mm

Geometrycznie rama prezentuje się wzorcowo. Górna rura przy rozmiarze 18" 593mm, niska główka 100mmoraz dobrze dobrane kąty ramy (73,5°, 70°) pozwalają wierzyć, że rower będzie miał bardzo dobre własności jezdne.

 

 Teraz czas na aluminium:

Cube LTD SL 27.5

cube ltd pro

Rama Aluminium Superlite, podwójnie cieniowana (trochę szkoda, że nie w systemie Tapered), widelec Fox 32 Float CTD O/C 100mm (w tym przedziale cenowym można było się pokusić jednak o oś QR15, nawet kosztem tańszego amortyzatora), przerzutki Shimano SLX (przednia w systemie Direct Mount), korba Shimano XT, FC-M782, 40x30x22T, hamulce Shimano Deore, koła Sun Ringlé Radium MA 27,5, opona tylna Schwalbe Rapid Rob 2.25, wspornik siodła CUBE Performance Post 30.9mm, no i na plus szeroka kierownica CUBE Flat Race Bar 720mm. Cena: 5699 PLN

 Geometria:

Rahmengrösse

18"

A

Sitzrohr

450 mm

A'

Sitzrohr Mitte-Mitte

400 mm

B

Oberrohr

558 mm

B'

Oberrohr horizontal

578 mm

C

Sitzwinkel

73,5°

D

Steuerrohrwinkel

70°

E

Kettenstreben

420 mm

F

Steuerrohr

120 mm

G

Radstand

1064 mm

H

Tretlagerhöhe zur Nabenachse

-51,5 mm

R

Reach

397 mm

S

Stack

611 mm

Jak tak patrzę na to GEO to nie bardzo rozumiem, dlaczego producent w tym modelu skrócił górną rurę do 578mm!? W modelu Reaction GTC SL górna rura horyzontalnie ma 593mm. Przez takie działanie sylwetka rowerzysty jest bardziej wyprostowana, wręcz rekreacyjna. Trochę szkoda, bo rower na foxie i z takim osprzętem mógłby przecież z powodzeniem startować w amatorskich maratonach mtb, a tak mamy rower na niedzielne wypady do lasu.
 
Pora się pobujać:

Cube STEREO 160 SUPER HPC SLT 27.5

cube stereo 160
Rama Carbon Rama: Super HPC Monocoque Advanced Twin Mold Technology, waga ramy 2080g, ETC 4-Link, czterozawiasowy system amortyzacji, AXH, amortyzator Fox 34 Float 27.5 Tapered z powłoką kashima i osią QR15. Damper Fox Float CTD Adjust BoostValve z blokadą skoku, z regulacją tłumienia i opcją zmiany charakterystyki pracy Climb Trail Descent, napęd Sram XX1 11-speed, bardzo lekkie Formula R1 Racing z tytanowymi akcesoriami.
Karbonowa korba Race Face Next SL z aluminiową osią XL, 34T, 175mm, Kierownica Syntace Vector Carbon, 740mm, wspornik kierownicy Syntace Megaforce, koła DT CSW EM 3.7, opony Schwalbe Hans Dampf Kevlar 2.35,  osprzęt Syntace Megaforce, regulowana sztyca Rock Shox Reverb Stealth 31.6mm. Dzięki wszystkim tym cudeńkom uzyskano bardzo przyzwoitą wagę 10,9 kg,za którą zapłacimy Cena: 22 879 zł.
 

Geometria:

 
 

Framesize

18"

A

Seat tube

470 mm

B'

Top tube - horizontal

586 mm

C

Seat tube angle

74,6°

D

Head tube angle

66,5°

E

Chain stays

441,5 mm

F

Rear Travel

160 mm

G

Head tube

110 mm

H

Wheelbase

1170 mm

I

Bb-height to hub

-14 mm

R

Reach

423 mm

S

Stack

607 mm

 

 Tadeusz Pietrzak