Opony i dętki

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/schwalbe%20rocket%20ron/IMGP7900.JPG

Był rok…nie pamiętam który. Historyczne rozpoczęcie mi nie wyszło, ale rzeczywiście za takie można uznać wprowadzenie przez Schwalbe nowej opony do ścigania. Miała być przyczepna niczym Nobby Nic, a przy tym toczyć się jak wzorcowy Racing Ralph i jeszcze mniej od niego ważyć!

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/opony/wtb%20bronson/Bronson_WTB_01.jpg

Drugi sezon na rynku obecne są opony WTB Bronson. W bieżącym kolekcja wzbogaciła się o model TCS, także mamy już trzy modele tej opony. Na moje koła trafiły bezdętkowe TCSy, dedykowane do obręczy tegoż systemu. Wzmocnione, wyglądające solidnie, wręcz pancerne opony robią dobre wrażenie mimo, że wyczuwa się od razu ich spory ciężar. Jak praktycznie spisywały się w teście?

Ryszard Biniek

Add a comment

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/opona%20ritchey%20shield%20wcs/IMGP7922.JPG

Gdy pierwszy raz zobaczyłem tę oponę, pomyślałem mniej więcej tak: trochę za wąska, bieżnik niski i niesamowicie gęsty, więc trzymać będzie tylko na wprost jadąc po ubitej ziemi. Typowa ścigancka opona...jak dla mnie aż za bardzo, a w świetle tego waga przyzwoita, ale nie rewelacyjna. Przyznam, że w trakcie poległy niemal wszystkie poszlaki 

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/porownawczy%20racing%20ralph/schwalbe_racing_ralph_2012.jpg

Czy ktoś w ogóle nie jeździł na Racing Ralphie? Nawet jeśli znajdzie się garstka takich osób, to napewno o nim chociaż słyszały. W przeciwnym razie tematyka roweru MTB jest im zupełnie obca. W tym roku ten słynny model został zmodernizowany. Z jakim skutkiem?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

DSCN0008a

Prezentowaliśmy po raz pierwszy te opony >>tutaj<<. Już na pierwszy rzut oka mają dwie charakterystyczne cechy: agresywne i dość duże klocki bieżnika, oraz niezbyt pokażną objętość balona, do jakiej przywykliśmy w naszych 29erach. O zaletach i przeznaczeniu podkreślanych przez producenta też pisaliśmy -  głównie trudne warunki, błoto, luźne kamienie i piach. Ale to były informacje producenta. Za to dziś "Moto na Błoto" w praktyce.

Ryszard Biniek

Add a comment

P2184976

Jak zrobić dobrą oponę na trudne trasy? Są dwa warunki. Pierwszy - trzeba być ekspertem w branży oponiarskiej, najlepiej z dużym doświadczeniem w produkcji gum do ciężkich zadań. Drugi: wynająć zawodnika - wariata i żywą legendę, który oprócz imienia dołoży do tygla swoją fatnazję i wiedzę.

Michał Śmieszek

Add a comment

kenda_karma

Kendy droga? Po śniegu, Panocku! W tym roku pierwsze zimowe treningi przyszło mi zrobić na Aspenach…To dobre opony, ale przy całym szacunku dla Maxxisa, jednak do jazdy po śniegu i lodzie wymagają zbyt dużego poświęcenia uwagi i cennej energii. Z dużą radością i ciekawością przyjąłem więc do testów teoretycznie agresywniejsze laczki Kenda K917 Karma.


Piotr Makowski

Add a comment

Kenda SB8

Czasami, aby osiągnąć wielki sukces należy najpierw stać się małym. Według przepisu jednego z najbardziej znanych zawodników w historii MTB, na szybkich szutrowych trasach małe gęsto upchnięte klocki potrafią zdziałać cuda o wiele większe niż rzadszy i wyższy bieżnik. Dalsza część solucji jest jeszcze prostsza, choć już nie tak oczywista.

Michał Śmieszek

Add a comment

P5267871

Na dzień dobry ostudzę waszą ciekawość. To nie będzie test produktu 2012, lecz modelu, który w Świecie Wielkiego Kołą egzystuje od dobrych paru sezonów. Szczerze powiedziawszy dziwię się sobie, że przez cały okres funkcjonowania portalu pominąłem popularne Małe Alberciki...zupełnie niesłusznie.

Michał Śmieszek

Add a comment

PB163576

Ludzik Michelin jakoś nigdy nie przepadał za dużym kołem, choć przecież ten najsłynniejszy gumowy Francuz, oponiarski ekspert powinien przewodzić europejskiej elicie, zwłaszcza, że jego opony MTB zdobyły wiele nagród. Tymczasem nasz "Misiek" oferował do niedawna ledwo jeden model. Na szczęście coś drgnęło...

Michał Śmieszek

Add a comment

NN_RR_003

O oponach Schwalbe napisano już wiele, znane są od wielu lat oraz cenione przez rzesze użytkowników różnej maści. Także my pisaliśmy tutaj o poprzednim modelu opon Racing Ralph. Firma Schwalbe cały czas doskonali swoje wyroby, co dotyczy także opon wielkokołowych i tu postęp jest bardzo widoczny. Na stół operacyjny trafił zestaw opon na „prawie” każde warunki, oprócz dużego błota, czyli opony Schwalbe - Racing Ralph i Nobby Nic. Obie w wielkości 29x2,25.

Ryszard Biniek

Add a comment

DSCN03rozmiar

Ilu producentów, tyle pomysłów na rowerowe opony. Jednakże generalnie są dwa nurty - "lekkość za wszelką cenę" oraz "nie w cyferkach zaklęte jest szczęście". Geax bez wątpienia należy do obozu nr 2, dlatego też ucieszyliśmy się, gdy pojawiła się możliwość przetestowania niepapierowych Saguaro

Mateusz Nabiałczyk i Ryszard Biniek

Add a comment